Iz razgovora s korisnicima Tapp Water filtera u EU znamo da postoji nesklonost plastičnim bocama i sve veća zabrinutost zbog upotrebe plastike i kvalitete vode sadržane u plastičnim bocama u ponudi.
Analiza Europske komisije o kvaliteti vode za piće provedena je 2014.-2015., a rezultirajuće izvješće ECORYS-a „Analiza javnog savjetovanja o kvaliteti vode za piće 2015. “ dalo je vrijedne uvide u percepciju građana o kvaliteti vode za piće i ukazalo na obrasce u potrošnje pitke vode.
Dok 82% Europljana vjeruje da postoji dobar pristup zdravoj i čistoj vodi u njihovom stambenom području, Hrvatska je dosta ispod EU prosjeka
Izvješće se nalazi u istraživačkom radu objavljenom u ožujku 2020. pod naslovom „Making Europe go from bottles to the pipe“ i jasno je ukazalo na rastuće nezadovoljstvo okusom i percipiranom kvalitetom sto sprječava sve veći broj ljudi da piju vodu iz slavine i umjesto nje odluče se za flaširanu vodu.
S pozitivne strane također je istaknuto da “postoje indikativni i preliminarni dokazi da bi kvalitetnija voda iz slavine i bolja komunikacija o prednostima vode iz slavine mogli pozitivno utjecati na obrasce potrošnje.”
Stoga se čini da su komunikacija i podaci o kvaliteti vode iz slavine bitni u nastojanju da se poveća potrošnja vode iz slavine, što će smanjiti potrošnju plastike koja se koristi za pitku vodu.
Treba napomenuti da je od objave ovog istraživanja Direktiva o vodi za piće (EU) 2020/2184 revidirana i usvojena.
Istraživački rad također je identificirao obrasce u određenim zemljama u kojima, iako su ispitanici naveli da imaju pristup kvalitetnoj vodi iz slavine za piće, kao što su Francuska i Njemačka, upotreba flaširane vode za piće je još uvijek vrlo visoka. Slijedit ćemo još jedno objašnjenje na ovu temu koje pokazuje istraživanje o tome kako tvrtke za flaširanu vodu stvaraju tržište flaširane vode uvođenjem i upotrebom PET plastike za flaširanu vodu.
Na odluku pojedinca da konzumira vodu iz slavine ne utječu samo karakteristike vode iz slavine dostupne u regiji ili zemlji, već i karakteristike tržišta flaširane vode.
Utvrđeno je da postoji više razloga zašto potrošači izbjegavaju piti vodu iz slavine, a to su:
- uvjerenje da je voda iz plastike izvorska i bolje kvalitete
- zdravstveni problemi
- problemi s okusom i mirisom, nema okus niti miris po kloru
- pogodnost
- cijena
- svijest o pitanjima okoliša
- važnost industrije i njezini uspješni pokušaji stvaranja tržišta za flaširanu vodu
Jedan od ključnih kriterija u istraživanju povećanja iskoristivosti vode iz slavine za piće su senzorna svojstva vode iz slavine, odnosno okus i miris.
Naši podaci i iskustvo govore da 95% kupaca primjećuje razliku i zaista uživa u okusu vode filtrirane TAPP filterima.
U francuskom istraživanju, „Percepcija potrošača i preferencija flaširane vode i vode iz slavine“ iz 2010. , najpoželjnije vrste vode bile su one sa srednjom mineralizacijom.
Čini nam se da ljudi u Hrvatskoj najčešće piju vodu iz plastične ambalaže kad su na godišnjem odmoru, vani na aktivnostima i na putu.
Mali broj ljudi ima naviku nositi vlastitu višekratnu bočicu za vodu.
Najveći razlog konzumacije vode iz boca je što nemaju miris i okus po KLORU i zbog toga većina ljudi misli da je automatski bolje kvalitete.
Činjenice govore potpuno suprotno. Provjerite zašto je voda u plastici neodrživa.